آیا گزارش ضابطین قضایی تهران در دادسرای اسلامشهر از قرار دادسرای تهران می‌تواند اولی‌تر و نافذتر باشد؟


سلام. شرح ماوقع را خدمت عالی معروض می‌دارد:
بخاطر اظهارات علی ؛ حسن از شهرستان اسلامشهر به پلیس فتای تهران احضار شد. حسن اظهارات علی را در مورد خودش رد کرد. پس از مواجهه حضوری علی و حسن در پلیس فتای تهران و دادسرای تهران حقانیت حسن ثابت شد و برای حسن قرار منع تعقیبی و برای علی قرار مجرمیت صادر شد. علی در دادگاه عمومی تهران محکوم شد و پس از تجدیدنظر خواهی علی ؛ بخاطر فقدان صلاحیت محلی دادگاه عمومی تهران ؛ پرونده به محل وقوع جرم(دادگستری اسلامشهر) منتقل شد و قاضی مربوطه پرونده را به دادسرای اسلامشهر ارجاع داد. در دادسرای اسلامشهر به استناد گزارشاتی که پلیس فتای تهران سهوا یا از روی غرض ورزی و آنهم بعد از قرار منع توقیفی حسن نوشته شده است ، حسن را به همراه علی متهم معرفی کرده بود برای هر دو قرار مجرمیت صادر شده و پرونده به دادگاه اسلامشهر ارجاع شده است:
1- آیا پس از اصدار قرار منع تعقیبی حسن و قرار مجرمیت علی در دادسرای تهران ؛ پلیس فتای تهران می‌تواند با نگارش گزارشاتی هم علی و هم حسن را بعنوان متهم به دادسرای اسلامشهر معرفی کند؟ آیا گزارش موخر پلیس فتای تهران بر قرار مقدم دادسرای تهران ارجحیت دارد؟ ( آیا این امر استنکاف از اوامر قضایی محسوب نمی‌شود؟)
2-حسن با چه عناوین اتهامی می‌تواند از کسی که در پلیس فتای تهران بعد از اثبات بی‌گناهی خود در دادسرای اسلامشهر پرونده سازی کرده و حسن را در دادسرای اسلامشهر متهم جلوه داده ، شکایت کند؟
با تشکر از زحمات شما

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: دادسرای عمومی و انقلاب
حوزه قضایی: تهران
1 پاسخ
2,618 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۰۶/۰۵ ۱۱:۴۷